English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: چهارشنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٢

          

سامانه ثبت انتقادات و پیشنهادات

واحد رسیدگی به انتقادها به منظور ایجاد سازو کارهای لازم در ارائه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مردم و برخورد مناسب کارکنان با مراجعین و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مراجعین ،ضمن برقراری ارتباط صحیح و منطقی بین واحدهای مختلف بیمارستان و مراجعه کنندگان اعم از بیماران سرپائی، بستری و همراهان به ثبت انتقادها، نوع و محل آنها پرداخته تا مشکلات و مسائلی که به عنوان موانعی در جلب رضایت ارباب رجوع هستند را ریشه یابی می کند.

نحوه رسیدگی به انتقادها:

تمامی انتقادهای دریافت شده توسط واحد رسیدگی به انتقادهای بیمارستان در یکی از 2 قالب اورژانس و غیر اورژانس قرار گرفته و روند رسیدگی به انتقادها بر این اساس ادامه خواهد یافت.

موارد انتقاد اورژانس (فوری):

انتقاد اورژانسی به مواردی اطلاق می گردد که سرعت عمل در رسیدگی به انتقاد و رفع نقص احتمالی بر سلامت بیمار به صورت مستقیم اثر گذار بوده و در صورت تاخیر در رسیدگی به آن انتقاد ، خسارت جانی و یا مالی (بدلیل نیاز به مراقبت های بیشتر در آینده) به بیمار وارد می گردد.

برخی مصداق های موارد انتقاد اورژانسی عبارتند از: 

-  عدم حضور به موقع هر کدام از پرسنل کادر پزشکی ،پرستاری و .... بر بالین بیمار 

-  عدم ارائه خدمات پزشکی ، پرستاری و یا تشخیصی به بیمار اورژانسی در هر ساعت از شبانه روز 

-  عدم کارکرد مناسب دستگاه های پزشکی. 

-  مواردی از انتقاد که بدلیل رفتار فرد شاکی منجر به اختلال در نظم و آرامش بیمارستان و سلب آسایش سایر بیماران گردد

موارد انتقاد غیر اورژانس (غیرفوری):

به مواردی اطلاق می گردد که عدم رسیدگی سریع به آن هیچگونه خسارت مالی و جانی به بیمار وارد نکرده و صرفاً بدلیل عملکرد نادرست در یکی از مراحل ارائه خدمات رخ داده و بیمار پس از آن و عمدتاً با انگیزه اصلاح مشکل مشاهده شده اقدام به انتقاد نموده است.