سامانه ثبت انتقادات و پیشنهاداتواحد رسیدگی به انتقادها به منظور ایجاد سازو کارهای لازم در ارائه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مردم و برخورد مناسب کارکنان با مراجعین و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مراجعین ،ضمن برقراری ارتباط صحیح و منطقی بین واحدهای مختلف بیمارستان و مراجعه کنندگان اعم از بیماران سرپائی، بستری و همراهان به ثبت انتقادها، نوع و محل آنها پرداخته تا مشکلات و مسائلی که به عنوان موانعی در جلب رضایت ارباب رجوع هستند را ریشه یابی می کند.نحوه رسیدگی به انتقادها:تمامی انتقادهای دریافت شده توسط واحد رسیدگی به انتقادهای بیمارستان در یکی از 2 قالب اورژانس و غیر اورژانس قرار گرفته و روند رسیدگی به انتقادها بر این اساس ادامه خواهد یافت.موارد انتقاد اورژانس (فوری):انتقاد اورژانسی به مواردی اطلاق می گردد که سرعت عمل در رسیدگی به انتقاد و رفع نقص احتمالی بر سلامت بیمار به صورت مستقیم اثر گذار بوده و در صورت تاخیر در رسیدگی به آن انتقاد ، خسارت جانی و یا مالی (بدلیل نیاز به مراقبت های بیشتر در آینده) به بیمار وارد می گردد.برخی مصداق های موارد انتقاد اورژانسی عبارتند از:- عدم حضور به موقع هر کدام از پرسنل کادر پزشکی ،پرستاری و .... بر بالین بیمار- عدم ارائه خدمات پزشکی ، پرستاری و یا تشخیصی به بیمار اورژانسی در هر ساعت از شبانه روز- عدم کارکرد مناسب دستگاه های پزشکی.- مواردی از انتقاد که بدلیل رفتار فرد شاکی منجر به اختلال در نظم و آرامش بیمارستان و سلب آسایش سایر بیماران گرددموارد انتقاد غیر اورژانس (غیرفوری):به مواردی اطلاق می گردد که عدم رسیدگی سریع به آن هیچگونه خسارت مالی و جانی به بیمار وارد نکرده و صرفاً بدلیل عملکرد نادرست در یکی از مراحل ارائه خدمات رخ داده و بیمار پس از آن و عمدتاً با انگیزه اصلاح مشکل مشاهده شده اقدام به انتقاد نموده است. |